Una seixantena de persones van participar el passat 20 de maig a la jornada “Cerca de feina, Certificats de Professionalitat i FP Dual”, organitzada conjuntament pel Consell Comarcal del Baix Llobregat i el Servei de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sant Just Desvern, amb l’objectiu d’apropar les oportunitats de qualificació professional i d’ocupació a les persones i empreses del territori.
La jornada va reunir representants d’empreses, centres educatius, administracions públiques i persones en cerca d’ocupació, consolidant-se com un espai de trobada per fomentar el talent, l’ocupabilitat i la col·laboració entre el món educatiu i el teixit productiu del Baix Llobregat.
L’acte va comptar amb la benvinguda institucional del secretari general de Formació Professional del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Sr. Francesc Roca, i de l’alcalde de Sant Just Desvern, Sr. Joan Basagañas, que van destacar la importància de la formació professional i de la cooperació entre empreses i centres educatius per donar resposta a les necessitats actuals del mercat laboral.
La ponència principal, sota el títol “El nou paradigma de la captació de talent: els Certificats de Professionalitat i l’FP Dual com a motors d’ocupabilitat”, va anar a càrrec del sociòleg i expert en polítiques locals, formació professional i ocupació, Sr. Oriol Homs, que va exposar els principals reptes i oportunitats dels nous models de qualificació professional per afavorir la inserció laboral i la competitivitat empresarial.
Posteriorment, es va celebrar la taula rodona “Sinergies per a l’ocupació: empreses, centres formatius i talent”, moderada per Sr. Martí Fernàndez, de l’equip d’assessorament i prospecció d’empresa del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya.
La taula va comptar amb la participació de Sra. Reyes Montero, responsable del Programa Escola-Empresa de l’Institut Severo Ochoa d’Esplugues de Llobregat; Sra. Cristina Varea, cap de la planta productiva de l’empresa Vandemoortele Barcelona, S.A.; i Sr. Xavier Fernández, alumne del CFGS d’Integració Social de l’Institut Severo Ochoa, que van compartir experiències i bones pràctiques sobre la relació entre la formació, les empreses i la incorporació de talent al mercat laboral.
La jornada va finalitzar amb l’espai “Connectant talent i empreses”, destinat a fomentar la relació entre el món educatiu, el teixit empresarial i les persones en cerca d’ocupació. En aquest marc es van organitzar dues dinàmiques de Speed Dating: una adreçada a facilitar el contacte entre empreses i centres educatius per promoure futures col·laboracions en l’àmbit de la Formació Professional Dual, i una altra orientada a posar en contacte empreses amb persones en cerca de feina mitjançant entrevistes breus. Aquesta iniciativa va afavorir la creació de noves sinergies, la detecció de necessitats compartides i la generació d’oportunitats tant formatives com laborals.
L’acte es va cloure amb la intervenció del conseller de Desenvolupament Econòmic del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Sr. Fernando Vicente, i de la regidora d’Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Sant Just Desvern, Sra. Isabel Darder, que van destacar la necessitat de continuar promovent espais de trobada entre empreses, centres educatius i persones en cerca d’ocupació. Ambdós van coincidir en la importància de la Formació Professional i dels certificats de professionalitat com a eines clau per donar resposta a les necessitats de talent de les empreses i afavorir la inserció laboral de les persones.








